💠بسته خبری💠

💢‏پیام دهکردی، بازیگر نقش ‎جیسون رضاییان در سریال ‎گاندو گفت:
همین که آمریکا برای آزادی‌ جیسون رضاییان یک‌میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار هزینه کرده به‌نظرم بزرگ‌ترین سند ‎جاسوسی این فرد است
جیسون رضاییان همان‌قدر خائن است که ‎خاوری خائن است.

💢خبرگزاری بلومبرگ آمریکا به نقل از مسئولان اجرایی در عربستان سعودی گزارش داد که این کشور به زودی ممنوعیت استفاده از مشروبات الکلی را برای خارجی‌ها لغو خواهد کرد.
به گفته این  مسئولان سعودی، دولت سعودی قصد دارد سال آینده این ممنوعیت را برداشته و به اتباع کشورهای خارجی مقیم عربستان سعودی اجازه استفاده از مشروبات را صادر کند.

💢 نرخ بیمه نفتکش‌ها در خاورمیانه ۲۰ برابر شد؛
پلاتس نوشت: حمله اخیر به نفتکش‌ها نزدیک آب‌های خلیج فارس پریمیوم بیمه برای کشتی‌هایی که از آب‌های خاورمیانه عبور می‌کنند را افزایش داده و هزینه انتقال نفت از این منطقه را بالا برده است.
یک منبع بیمه کشتیرانی گفت: کشتی داران اکنون ۰.۱ تا ۰.۴ درصد از ارزش کشتی را در بیمه پرداخت می‌کنند در حالی که پیش از حملات این نرخ ۰.۰۲ درصد بود و بیمه گران از این وحشت دارند که این اتفاق در روزهای آینده تکرار شود.منابع آگاه به پلاتس گفتند که حملات بیشتر در این منطقه باعث خواهد شد پریمیوم بیمه برای ترانزیت نفت از طریق این حمله مورد بازنگری قرار گیرد. در حال حاضر احتمال وخامت بیشتر اوضاع وجود دارد و بیمه گران تلاش می‌کنند در حد امکان پوشش بیمه برای نفتکش‌ها در این منطقه فراهم نکنند.

💢اتهام‌زنی دوباره آمریکا به ایران، این بار توسط تروریست‌های «سنتکام»؛
سنتکام ادعا کرده
 ایران بعد از آتش‌ گرفتن نفتکش‌ها در دریای عمان تلاش کرد یک پهپاد آمریکایی را هدف قرار دهد اما ناکام ماند.

💢 امیر عبداللهیان دیپلمات برجسته کشورمان گفت: سرویس های امنیتی آمریکا و موساد مظنون اصلی ناامن کردن صادرات ‎نفت خلیج فارس و دریای ‎عمان هستند

💢عملیات‌های پهپادی یمن علیه عربستان سعودی طی یک ماه اخیر؛
یگان پهپادی و موشکی یمن در پاسخ به حملات مداوم ائتلاف متجاوزان حدود ۱۰ عملیات پهپادی و موشکی علیه فرودگاه‌های سعودی و تأسیسات نفتی این کشور تنها در یک ماه اخیر انجام داده است.

💢سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم با اشاره به اینکه "نتانیاهو این روزها زبانش را قورت داده است" نوشت:
یمن، فلسطین و لبنان، «داوود»های کوچک مقابل «جالوت» هستند.
نتانیاهو خوب فهمیده است ایران هرگز پرچم‌ سفید برابر آمریکا بالا نخواهد برد و آماده دادن پاسخی غافلگیرکننده است.
یکصد و پنجاه هزار موشک در لبنان به سمت اسرائیل نشانه رفته است.
اسرائیل می‌داند گنبدهای آهنینی را که آمریکا بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای ارتقای آن هزینه کرده است هرگز از آن و شهرک‌نشینانش حفاظت نمی‌کند.

#بسته_خبری